Home חדשות כלליות לאחר 37 שנים: סוף לסאגת דירת השגריר הרשומה של שמו נתניהו

לאחר 37 שנים: סוף לסאגת דירת השגריר הרשומה של שמו נתניהו

by
0 comments




משרד החוץ הודיע בשבוע האחרון כי הבעלות על דירת שגריר ישראל באו"ם בניו יורק הוסדרה, והיא איננה רשומה עוד על שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כעת, הנכס רשום על שם המשלחת הישראלית הקבועה לאו"ם, כפי שהיה מצופה כבר לפני שנים רבות.

מדובר בדירה שנרכשה על ידי מדינת ישראל לצורך מגוריו של שגריר ישראל באו"ם. חרף העובדה כי נתניהו סיים את כהונתו בתפקיד זה בשנת 1988, הדירה נותרה רשומה על שמו במשך עשרות שנים – עובדה שעוררה ביקורת ציבורית חריפה.

מי שהובילה את המאבק להסדרת רישום הנכס היא התנועה לאיכות השלטון, אשר פנתה מספר פעמים למשרד החוץ בדרישה להבהיר את מצבו הקנייני של הנכס ולהעביר את הבעלות למדינה. לאחר שבקשות חופש מידע מצד התנועה לא נענו, הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת מאי.

לא חלף זמן רב, ובתגובה למהלכים המשפטיים שננקטו, הודיע משרד החוץ כי הבעלות הועברה – סוף לפרשה רבת שנים שהותירה סימני שאלה כבדים באשר לניהול נכסיה של מדינת ישראל מעבר לים.

עו"ד תמר באום, מנהלת המחלקה המוניציפלית בתנועה לאיכות השלטון: "העברת הבעלות על דירת השגריר בניו יורק מהווה אקורד סיום מבורך לסאגה ארוכת שנים, בה נכס השייך למדינת ישראל היה רשום על שמו של אדם פרטי ללא שום הסבר מניח את הדעת".

"מדינת ישראל גררה רגליים בטיפול בנכסיה, באופן תמוה ביותר. לא ניתן להשלים עם מצב בו משאבי המדינה נרשמים על שמו של אדם פרטי, חשוב ככל שיהיה, והמדינה כמעט ולא עושה דבר על מנת להשיבם אליה. התנועה לאיכות השלטון פועלת רבות על מנת להבטיח כי משאביה ונכסיה של המדינה ינוהלו באופן שקוף ונקי אשר יבטיחו את שמירת האינטרסים של כלל אזרחיה המדינה, וכך גם תמשיך לעשות בעתיד", נמסר.





Source link

You may also like

Leave a Comment

החברה שלנו

אתר חדשות "מלחמה" , אתר חדשות הכי מעודכן והכי חם שיש ללא צנזורה!

חדשות אחרונות

©2025 – כל הזכויות שמורות | Milhama News